Založ si blog

Názov Slovensko na predaj ?

Dnešná doba je “výnimočná“ konzumným spôsobom života. Ak máte peniaze , máte zároveň v ruke zbraň. A veľmi silnú zbraň. Kúpiť sa dá už zrejme všetko okrem lásky a zdravia. Aj keď o tom zdraví niekedy pochybujem . Ale nechcem odbiehať od témy.

Kúpiť si môžete pozemok na mesiaci , na ktorom v živote nebudete stáť, kúpiť si môžete ôsme auto , alebo reklamu. A ďalších 1000 vecí. Podľa Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) si dokonca môžete kúpiť názov vlaku. Ak ste na železničných staniciach, máte možnosť započuť niečo veľmi zaujímavé. A je to možné len a len u nás. Započúvate sa do automatického hlásenia a zaznie : Rýchlik 610 NOVOFRUCT prípadne Rýchlik 607 FIXINELA . . Moment. Niečo mi tu nesedí . Tie krásne názvy rýchlikov , ktoré sa mi páčili keď som sa ako malý chodieval pozerať na vlaky sa nejako vytrácajú. ZSSK sa tým dokonca hrdí. Ak by som mal k dispozícií veľký balík a chcel nazvať vlak fiktívnym menom , tak by sa to dalo. Takže by ste mohli započuť napríklad Rýchlik 609 Jožko Mrkvička príde k nástupišťu 1 , koľaj 9.  Čo je ale vrchol nepraktickosti ? No predsa keď má vlak komerčný názov kúpeľov cez ktoré vôbec nejde. V minulom grafikone sa napr. rýchlik 608 volal Kúpele Lúčky. A vrchol tohto celého bol keď ma pani vo vlaku prehovárala že ten vlak ide do Lúčok a keď som ju prehováral, že nejde tak si o mne myslela , že som práve spadol z jahody.

Nezdá sa vám to nedôstojné a postavené na hlavu, aby sa Rýchlik 607 nevolal Liptov ako kraj ktorým prechádza ale Fixinela čo vlastne ani neviem čo znamená. Nezdá sa mi , žeby peniaze za reklamné názvy výrazne zvýšili ekonomickú prosperitu . Rok čo rok je napredaj viac a viac vecí a ľuďom sú do hlavy vtláčané mylné predstavy. Ja už iba čakám kedy bude na predaj ako “reklamný názov“ názov SLOVENSKÁ REPUBLIKA.

SASkáreň alebo výherný žreb v krabici od topánok

26.08.2019

Pri čítaní piatkovej pravdy (XXIX/196 z dňa 23.8.2019) som po článku na strane 2 takmer padol zo stoličky. Chvíľu som rozmýšľal, či sa nejedná o žart s nádychom čierneho humoru. Článok s názvom „Žrebovanie o Námestie SNP vyhrala SaS“ ma presvedčil, že morálka v súčasnej politike neexistuje. Práve zo spomínaného článku som sa dozvedel, aké úmysly majú [...]

Poučme sa z minulosti! (1. časť)

23.08.2019

Svetovo uznávaný britský historik Edward Gibbon vydal v rokoch 1776 až 1788 svoje najvýznamnejšie životné dielo “Úpadok a zánik Rímskej ríše “. To sa stalo celosvetovo uznávanou publikáciou s množstvom pozitívnych ohlasov. Tvrdí sa, že história sa opakuje a po takmer 250 rokoch je to zdá sa realitou. Gibbon spísal v 20 bodoch príčiny pádu Rímskej Ríše. V dobe, [...]

Strach

15.05.2019

Strach je slovo, ktorého sa všetci bojíme. Obchádza každého jedného z nás. Ten, kto tvrdí, že nie klame. Väčšinou ide ruka v ruke so zlým pocitom z… (dosaďte si čo len chcete). Napadlo vás niekedy prečo ste dostali strach? Odpoveď nie je vôbec zložitá. Strach máte jedine ak sa o niečo, prípadne niekoho bojíte. Vysvetlím na príklade. Keď máte strach že vás [...]

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

Matej Motyčka

Pohľad na udalosti mojimi očami

Štatistiky blogu

Počet článkov: 17
Celková čítanosť: 40831x
Priemerná čítanosť článkov: 2402x

Autor blogu

Kategórie