Založ si blog

Svet reklamy

 

 

Reklama nás stretáva dennodenne či chceme alebo nie. Ráno vstanete, zapnete rádio a v tej chvíli ste vtiahnutý do sveta reklám. V rádiu sa dozviete , čo dávaju večer na nejakej komerčnej televízií, aké si máte kúpiť auto alebo v akej banke si “výhodne“ požičať.

Oblečiete sa , vyjdete z domu a jedno z prvých vecí ,ktoré uvidíte ak bývate v meste bude bilboard. Dozviete sa aká je ideálna poisťovňa a v horšom prípade, keď sa zvolebnieva, sa na vás usmieva nejaký škaredý ksicht. Po príchode do práce (alebo hocikde inde) otvoríte prehliadač a už na vás vyskakuje otravná reklama na mobilného operátora.

Pri nákupe v obchode  kúpite radšej drahší čistiaci prostriedok , ktorý s úsmevom prezentuje v telke mladá gazdinka, ako ten lacnejší , ktorý môže byť mimochodom rovnakej ak nie vyššej kvality.

Prejde celý deň a večer si sadnete k telvíznym novinám .Po pár minútach ich ale preruší reklama. V súčasnosti najmódnejšia je tá na eurofondy .Videli ste ju už zrejme všetci. Pripadá mi trápne a choré keď sa peniaze míňajú na zbytočné reklamy v komerčných televíziach.

 

Eimagešte trápnejšie je však účasť detí v reklamách. A to nevravím len o tej na eurofondy. Urobte si pokus a počítajte v koľko reklamách hrajú deti. Nepáči sa mi to , lebo je to jedna z techník manipulácie. Ak totiž hociaký cicavec vidí mláďa , okamžite obmekne a je ľahšie prístupnejší. To je vedecky dokázané a tvorcovia takýchto reklám to veľmi dobre vedia.

Pocit, ktorý zažil každý je keď pri pozeraní reklamy zistí, že pozerá film. Reklama vložená do filmu je totiž tak dlhá, že keď sa zmení na film zabudnete , čo vlastne pozeráte. Všimnite si ako dĺžky reklám viac a viac narastajú. V minulosti neboli vložené reklamy vôbec potom bola vo filme vložená jedna reklama s dĺžkou cca 3-5 minút. A teraz? Bez problémou 4-5 reklám  s dĺžkou vyše 10 minút. Kvôli reklamám napriklad začínajú filmy nie o 20-tej ale až 20:30.

Keď na vás za večer už ôsmi krát kriči malý zelený mimozemšťan tak často aj napriek dobrému filmu televíziu vypnete. Priznajte si všetci, aj tí ktorí tvrdia že ich reklama neovplyvňuje, že sme vtiahnutý nedobrovoľne do akéhosi sveta. Reklamného sveta, ktorý funguje na podvedomej báze.

Deň za vami a pred spánkom si ešte pozrieť čo sa udialo na sociálnej sieti , kde sa ale  nechcene dozviete……………….. Dobrú noc!

 

 

 

Prečo si (ne)dávať novoročné predsavzatia

23.12.2018

Načo vlastne čakáte, ak si dávate novoročné predsavzatia? Čakáte zmenu. Či si už dávate predsavzatie, že prestanete fajčiť, piť alkohol, začnete cvičiť, schudnte alebo sa začnete správať viac »

Komunálne voľby za nami. . . A čo teraz?

12.11.2018

Komunálne voľby za nami.. Čo teraz? Viete vlastne koho ste volili? Viete čo „váš“ poslanec bude pre vaše mesto robiť? Ja si kladiem otázky týkajúce sa komunálnych volieb už dlhšiu dobu. viac »

Cesta pravého muža

03.11.2018

CESTA PRAVÉHO MUŽA Čo je vlastne v súčasnej dobe myslené pri pojme pravý muž? V minulosti to bolo jasné. Bol to chlap, ktorý dokázal uloviť najväčšieho mamuta, spravil v osade najviac detí viac »

thajsko, mnísi, budhistický chrám

Útok na budhistický chrám si vyžiadal obete na životoch

19.01.2019 10:50

V minulosti boli budhistickí mnísi cieľom ozbrojených útokov iba ojedinele.

väzenie

Muža v Austrálii obvinili zo znásilnenia a vraždy izraelskej študentky

19.01.2019 10:12

V prípade dokázania viny mu hrozí doživotie.

poľsko, huawei

Bezpečnostná hrozba alebo konkurenčný boj v praxi

19.01.2019 10:00

Koncom decembra 2018 varoval Národný úrad pre kybernetickú bezpečnosť pred používaním výrobkov čínskych telekomunikačných spoločností Huawei a ZTE.

bicykel, elektrobicykel, cyklistika, mama, syn, výlet

Brusel uvalil clá na čínske elektrobicykle

19.01.2019 09:53

Európska únia od soboty začala uplatňovať clá na dovoz elektrobicyklov z Číny. Podľa úradného vestníku EÚ sú clá v rozmedzí od 18,8 do 79,3 percenta.

Matej Motyčka

Pohľad na udalosti mojimi očami

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 15768x
Priemerná čítanosť článkov: 1314x

Autor blogu

Kategórie