Založ si blog

Komunálne voľby za nami. . . A čo teraz?

Komunálne voľby za nami.. Čo teraz? Viete vlastne koho ste volili? Viete čo „váš“ poslanec bude pre vaše mesto robiť? Ja si kladiem otázky týkajúce sa komunálnych volieb už dlhšiu dobu. Prvá otázka, asi tá najdôležitejšia. Poznáte ľudí, ktorí boli kandidáti na poslancov do miestnych zastupiteľstiev? Ak žijete v malom meste, prípadne dedinke, zrejme takýto problém neriešite. Ľudia sa vzájomne poznajú. V krajských mestách však často nepoznáte ani meno suseda. Ja som zo 17 kandidátov na poslancov nepoznal nikoho. V deň volieb som sa snažil hľadať na internete aspoň mená. Tie som našiel, ale čo z toho? Bežne fungujúci človek žijúci v meste nemá odkiaľ zistiť informácie o kandidátoch. Rozhodne je  na čase porozmýšľať o lepšom predstavovaní kandidátov obyvateľstvu. Ja ako volič, by som totiž veľmi rád vedel o jednotlivých kandidátoch viac. Pri niektorých dokonca chýba aj akákoľvek fotografia na internete. To mi príde zvláštne, aj z pohľadu kandidáta. V dnešnej dobe facebooku, instagramu, twitteru a ďalších je predsa už omnoho jednoduchšie robiť predvolebnú kampaň. Častokrát je to možné aj za pár eur a z pohodlia domova. Z pohľadu kandidátov preto nerozumiem ich nezáujmu zviditeľniť sa. Keď som už pri tej internetovej dobe. Ako volič by som rozhodne privítal predvolebnú databázu všetkých kandidátov na primátorov, starostov, či poslancov. Ľuďom by sa rozhodovalo omnoho lepšie ak by si o kandidátovi našli aspoň 1-2 vet, fotku a nerozhodoval sa iba podľa toho, či sa mi páči jeho priezvisko alebo nie. Prípadne, ak už vo funkcií bol/a, kompletný zoznam jeho návrhov a hlasovania…

Ďalšia téma, ktorá stojí za povšimnutie je informovanosť obyvateľov o činnosti jednotlivých poslancov. To, že ste niekomu dali hlas pre jeho pekné modré oči ešte neznamená že pre vaše mesto niečo pozitívne spraví. Informovanosť o práci poslancov je určite viac dostupnejšia v rámci poslancov NR SR, ako miestnych poslancov. Poslanci NR SR sú pod väčším dohľadom celoštátnych médií, je jednoduchšie nájsť si o nich niečo na internete (teraz nevravím o tých, ktorí za celé volebné obdobie nepredložia ani jeden návrh, pretože to je na celý ďalší článok). O činnosti poslancov v mestských a obecných zastupiteľstvách sa veľakrát nemáte odkiaľ dozvedieť. Opäť platí, že je to problém najmä väčších miest, keďže v malých obciach každý každého pozná. Skúste si sami pred sebou povedať, či sa naozaj zaujímate o prácu poslancov vo vašom meste. Často majú na vás títo ľudia veľký vplyv. Možno omnoho väčší, akoby sa na prvý pohľad zdalo. Komunálni politici rozhodujú o toku financií, územnom pláne či o riaditeľoch organizácií spadajúcich pod danú obec alebo mesto. Pre mňa sú toto často zásadné rozhodnutia, ktoré by nemali ostať nepovšimnuté obyvateľmi miest a obcí. K volebným urnám nás prišlo 2 187 735, účasť za celé Slovensko teda bola 48,67 percenta. Koľko z týchto voličov sa ale reálne zaujíma o prácu „jeho poslancov“ ? 300 000 za celé Slovensko? Zrejme som prehnal… Je mi jasné, že v každodenných povinnostiach človek nemôže stíhať všetko, ale aj napriek tomu si myslím, že občasné sledovanie komunálnej politiky je veľmi prospešné. Či už len v rámci správ regionálneho média, alebo aktívnou účasťou na rokovaní miestneho zastupiteľstva.

No a ešte niečo k téme komunálne voľby. V dnešný deň som čítal jedno „krásne“ vyjadrenie pána poslanca zo strany SMER-SD, ktorý hovorí, že nezávislí kandidáti sú podvod.  Citujem: „Teda stranícki kandidáti prehrali vo veľkých mestách, kde majú médiá obrovský dosah. Tam voliči neboli konfrontovaní s priamym kontaktom s kandidátmi. V obciach priamo ľudia poznajú kandidáta a tam sa nedajú oklamať. Na dedinách vyhrali preto stranícki kandidáti. Médiá zohrali v mnohých prípadoch škaredú úlohu. Keď niekto vyhlási, že je nezávislý, je to podvod. Oni sú nezaradení, nie nezávislí“. Toto vyjadrenie je pre mňa absolútny blud. Pán poslanec pletie hrušky s jablkami. S tým, že v malých obciach sa ľudia nedajú oklamať by som súhlasil. Ale čo to má spoločné zo straníckosťou??? Mne ako voličovi je v komunálnych voľbách úplne jedno akú má kandidát stranícku príslušnosť, a či vôbec nejakú má. Existuje množstvo kandidátov, ktorí sa jednoducho nehlásia k žiadnej politickej strane, ale chcú reálne pomôcť svojej obci. Táto prílišná straníckosť v komunálnych voľbách mi príde smiešna. Vznikajú potom rôzne široké koalície, len aby sa politická strana mohla pochváliť jej výsledkom. Množstvu ľudí je pritom úplne jedno či dotyčný kandiduje za Smer, Sas, Most alebo je úprimne nezávislý. Ak si robí svoju prácu v komunálnej politike dobre, je predsa na správnom mieste s hocijakou príslušnosťou.

SASkáreň alebo výherný žreb v krabici od topánok

26.08.2019

Pri čítaní piatkovej pravdy (XXIX/196 z dňa 23.8.2019) som po článku na strane 2 takmer padol zo stoličky. Chvíľu som rozmýšľal, či sa nejedná o žart s nádychom čierneho humoru. Článok s názvom „Žrebovanie o Námestie SNP vyhrala SaS“ ma presvedčil, že morálka v súčasnej politike neexistuje. Práve zo spomínaného článku som sa dozvedel, aké úmysly majú [...]

Poučme sa z minulosti! (1. časť)

23.08.2019

Svetovo uznávaný britský historik Edward Gibbon vydal v rokoch 1776 až 1788 svoje najvýznamnejšie životné dielo “Úpadok a zánik Rímskej ríše “. To sa stalo celosvetovo uznávanou publikáciou s množstvom pozitívnych ohlasov. Tvrdí sa, že história sa opakuje a po takmer 250 rokoch je to zdá sa realitou. Gibbon spísal v 20 bodoch príčiny pádu Rímskej Ríše. V dobe, [...]

Strach

15.05.2019

Strach je slovo, ktorého sa všetci bojíme. Obchádza každého jedného z nás. Ten, kto tvrdí, že nie klame. Väčšinou ide ruka v ruke so zlým pocitom z… (dosaďte si čo len chcete). Napadlo vás niekedy prečo ste dostali strach? Odpoveď nie je vôbec zložitá. Strach máte jedine ak sa o niečo, prípadne niekoho bojíte. Vysvetlím na príklade. Keď máte strach že vás [...]

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Matej Motyčka

Pohľad na udalosti mojimi očami

Štatistiky blogu

Počet článkov: 17
Celková čítanosť: 40758x
Priemerná čítanosť článkov: 2398x

Autor blogu

Kategórie