Reklama nás stretáva dennodenne či chceme alebo nie. Ráno vstanete, zapnete rádio a v tej chvíli ste vtiahnutý do sveta reklám. V rádiu sa dozviete , čo dávaju večer na nejakej komerčnej televízií, aké si máte kúpiť auto alebo v akej banke si “výhodne“ požičať.
Oblečiete sa , vyjdete z domu a jedno z prvých vecí ,ktoré uvidíte ak bývate v meste bude bilboard. Dozviete sa aká je ideálna poisťovňa a v horšom prípade, keď sa zvolebnieva, sa na vás usmieva nejaký škaredý ksicht. Po príchode do práce (alebo hocikde inde) otvoríte prehliadač a už na vás vyskakuje otravná reklama na mobilného operátora.
Pri nákupe v obchode kúpite radšej drahší čistiaci prostriedok , ktorý s úsmevom prezentuje v telke mladá gazdinka, ako ten lacnejší , ktorý môže byť mimochodom rovnakej ak nie vyššej kvality.
Prejde celý deň a večer si sadnete k telvíznym novinám .Po pár minútach ich ale preruší reklama. V súčasnosti najmódnejšia je tá na eurofondy .Videli ste ju už zrejme všetci. Pripadá mi trápne a choré keď sa peniaze míňajú na zbytočné reklamy v komerčných televíziach.
Ešte trápnejšie je však účasť detí v reklamách. A to nevravím len o tej na eurofondy. Urobte si pokus a počítajte v koľko reklamách hrajú deti. Nepáči sa mi to , lebo je to jedna z techník manipulácie. Ak totiž hociaký cicavec vidí mláďa , okamžite obmekne a je ľahšie prístupnejší. To je vedecky dokázané a tvorcovia takýchto reklám to veľmi dobre vedia.
Pocit, ktorý zažil každý je keď pri pozeraní reklamy zistí, že pozerá film. Reklama vložená do filmu je totiž tak dlhá, že keď sa zmení na film zabudnete , čo vlastne pozeráte. Všimnite si ako dĺžky reklám viac a viac narastajú. V minulosti neboli vložené reklamy vôbec potom bola vo filme vložená jedna reklama s dĺžkou cca 3-5 minút. A teraz? Bez problémou 4-5 reklám s dĺžkou vyše 10 minút. Kvôli reklamám napriklad začínajú filmy nie o 20-tej ale až 20:30.
Keď na vás za večer už ôsmi krát kriči malý zelený mimozemšťan tak často aj napriek dobrému filmu televíziu vypnete. Priznajte si všetci, aj tí ktorí tvrdia že ich reklama neovplyvňuje, že sme vtiahnutý nedobrovoľne do akéhosi sveta. Reklamného sveta, ktorý funguje na podvedomej báze.
Deň za vami a pred spánkom si ešte pozrieť čo sa udialo na sociálnej sieti , kde sa ale nechcene dozviete……………….. Dobrú noc!
Cista dementnost tato reklama v radiach ...
Celá debata | RSS tejto debaty